Reduction of economic efficiency of marine diesel from pollution of elements and turbocharger cavity when using fuels of different composition

Authors

  • Виктор Родионович Ведрученко Omsk State Transport University, Omsk, Russia
  • Алексей Викторович Штиб Omsk State Transport University, Omsk, Russia
  • Иван Игоревич Малахов Omsk Institute of Water Transport (the branch), Siberian State University of Water Transport, Omsk, Russia

DOI:

https://doi.org/10.25206/1813-8225-2019-168-5-9

Keywords:

marine diesel, turbocharger, compressor, gas turbine, pollution, operating costs, economic efficiency

Abstract

The detailed analysis of pollution of details and cavities of a gas turbocharger (GTN) of a ship diesel engine is done. The composition of contaminants and their impact on the operating conditions of the diesel engine is revealed, and an approximate assessment of the economic damage from contamination of parts of the GTN cavities is carried out.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Виктор Родионович Ведрученко, Omsk State Transport University, Omsk, Russia

доктор технических наук, профессор (Россия), профессор кафедры «Теплоэнергетика» Омского государственного университета путей сообщения (ОмГУПС).

Алексей Викторович Штиб, Omsk State Transport University, Omsk, Russia

аспирант кафедры «Теплоэнергетика» ОмГУПС.

Иван Игоревич Малахов, Omsk Institute of Water Transport (the branch), Siberian State University of Water Transport, Omsk, Russia

кандидат технических наук, доцент (Россия) заведующий кафедрой «Специальные технические дисциплины» Омского института водного транспорта (филиал) «Сибирского государственного университета водного транспорта».

Downloads


Abstract views: 7

Published

2019-12-26

How to Cite

[1]
Ведрученко, В.Р., Штиб, А.В. and Малахов, И.И. 2019. Reduction of economic efficiency of marine diesel from pollution of elements and turbocharger cavity when using fuels of different composition. Omsk Scientific Bulletin. 6(168) (Dec. 2019), 5–9. DOI:https://doi.org/10.25206/1813-8225-2019-168-5-9.

Issue

Section

Mechanical Engineering and Engineering Science